Vándortábor a Mátrában

Július 3-án 30 bátor erdei vándor útra kelt az iskolából, hogy a Mátra bércein át felfedezze az erdők titkait, megismerje a vidék szépségeit és erejüket nem kímélve feljusson az ország tetejére. Kalandos és élménydús hét volt.

Erdei iskolai foglalkozás során rengeteg új ismeretet szereztünk a környék erdeinek fáiról, az erdészetről. A Csörgő-patak szurdokán át felmásztunk a híres Vidróczki-barlanghoz, majd a Lyukas kőhöz. Mátrakeresztesen két kedves néni mutatta meg a fakanálkészítés folyamatát. Galyatetőn a Galya kilátóról csodáltuk meg a közeli és távoli vidéket, hegyeket. Rudolf-tanyán honfoglaló őseink vadászati és harci tevékenységeinek kipróbálása közben csapatban versengtünk, agyagállatokat készítettünk. A sötét leszállta után távcsővel kémleltük a csillagos eget. Gyöngyösön strandoltunk, erdei kisvasúttal utaztunk az utolsó szállásunkra Szalajka-tisztásra. Elérkezett a legnagyobb kihívás- KÉKES csúcstámadás. Sikerült- mindenki feljutott a Kékestető csúcsára, az ország tetejére 1014 m-re. A mátrai vándortábort kisvonatozással és a Mátra Múzeum megtekintésével zártuk. A nomád sátortábor, a megtett km-ek és szintkülönbségek kihívását sikeresen teljesítettük!